Terminy i Warunki

Ogólne warunki i zasady 


Ta strona internetowa jest zarządzana przez www.kowalskimoda.pl. Na całej stronie, terminy „my”, „nas”, „nasze” i „przedsiębiorca” odnoszą się do www.kowalskimoda.pl. www.kowalskimoda.pl oferuje tę stronę internetową, w tym wszystkie informacje, narzędzia i usługi dostępne z tej strony dla Ciebie, użytkowniku, pod warunkiem Twojej akceptacji wszystkich warunków, zasad, polityk i zawiadomień określonych tutaj. Korzystając z naszej strony i/lub dokonując zakupów u nas, uczestniczysz w naszej „Usłudze” i zgadzasz się być związany niniejszymi warunkami i zasadami korzystania z usługi ("Warunki usługi", "Warunki"), w tym dodatkowymi warunkami i zasadami oraz politykami, do których się odwołujemy lub które są dostępne za pomocą hiperłącza. Niniejsze Warunki usługi mają zastosowanie do wszystkich użytkowników strony, w tym przeglądających, dostawców, klientów, handlowców i/lub dostawców treści. Prosimy o dokładne zapoznanie się z tymi Warunkami usługi przed korzystaniem z naszej strony internetowej. Korzystając z jakiejkolwiek części strony, zgadzasz się być związany tymi Warunkami usługi. Jeśli nie zgadzasz się ze wszystkimi warunkami i zasadami niniejszej umowy, nie możesz uzyskać dostępu do Strony internetowej ani korzystać z jakichkolwiek usług. Jeśli niniejsze Warunki usługi są uważane za ofertę, akceptacja jest wyraźnie ograniczona do tych Warunków usługi. Każde nowe funkcje lub narzędzia dodane do obecnego sklepu będą również podlegać Warunkom usługi. Możesz w każdej chwili przeglądać najnowszą wersję Warunków usługi na tej stronie. Zastrzegamy sobie prawo do aktualizacji, zmiany lub zamiany dowolnej części tych Warunków usługi poprzez zamieszczenie aktualizacji i/lub zmian na naszej stronie internetowej. Twoim obowiązkiem jest regularne sprawdzanie tej strony pod kątem zmian. Twoje dalsze korzystanie z naszej strony lub dostęp do niej po opublikowaniu jakichkolwiek zmian w Warunkach usługi oznacza akceptację tych zmian. Nasz sklep jest hostowany przez Shopify Inc. Oni dostarczają nam platformę handlową e-commerce online, która umożliwia nam sprzedaż naszych produktów i usług. Akceptując te Warunki usługi, oświadczasz, że osiągnąłeś co najmniej pełnoletność w swoim stanie lub prowincji zamieszkania, lub że masz pełnoletność w swoim stanie lub prowincji zamieszkania i udzieliłeś nam zgody na korzystanie z tej strony przez wszystkich swoich małoletnich członków rodziny. Nie możesz używać naszych produktów do żadnego nielegalnego ani nieautoryzowanego celu, ani naruszać żadnych przepisów w swojej jurysdykcji (w tym, między innymi, praw autorskich).

Nie wolno Ci przesyłać żadnych robaków ani wirusów ani żadnego innego kodu o charakterze destrukcyjnym.

Naruszenie któregokolwiek z Warunków spowoduje natychmiastowe zakończenie świadczenia Usług.

Zastrzegamy sobie prawo do odmowy świadczenia usługi dla każdego z dowolnego powodu w dowolnym czasie.

Rozumiesz, że Twój content (z wyłączeniem informacji dotyczących kart kredytowych) może być przesyłany w formie niezaszyfrowanej i obejmować (a) transmisje przez różne sieci; oraz (b) zmiany w celu dostosowania się do wymagań technicznych połączonych sieci lub urządzeń. Informacje dotyczące kart kredytowych zawsze są szyfrowane podczas transmisji przez sieci.

Zgadzasz się, że nie będziesz reprodukować, kopiować, sprzedawać, odsprzedawać ani eksploatować żadnej części Usługi, korzystania z Usługi ani dostępu do Usługi lub jakichkolwiek danych kontaktowych na stronie internetowej, za pośrednictwem której usługa jest świadczona, bez naszej wyraźnej pisemnej zgody.

Nagłówki użyte w niniejszej umowie są zawarte wyłącznie dla wygody i nie będą ograniczać ani w żaden sposób nie wpłyną na niniejsze Warunki.
ARTYKUŁ 1 - DEFINICJE

W niniejszych warunkach mają zastosowanie następujące definicje:

Okres odstąpienia od umowy: okres, w którym konsument może skorzystać ze swojego prawa do odstąpienia od umowy;

Konsument: osoba fizyczna, która nie działa w ramach swojej działalności gospodarczej i zawiera umowę na odległość z przedsiębiorcą;

Dzień: 10-12-2023 (10 grudnia 2023 roku)

Transakcja na czas określony: umowa na odległość dotycząca serii produktów i/lub usług, której obowiązek dostawy i/lub zakupu jest rozłożony w czasie;

Trwały nośnik danych: każde narzędzie, które umożliwia konsumentowi lub przedsiębiorcy przechowywanie informacji, które są do niego adresowane osobiście w sposób umożliwiający przyszłe konsultowanie i niezmienione odtwarzanie przechowywanych informacji.

Prawo odstąpienia: możliwość dla konsumenta odstąpienia od umowy na odległość w okresie odstąpienia;

Przedsiębiorca: osoba fizyczna lub prawna, która oferuje produkty i/lub usługi na odległość konsumentom;

Umowa na odległość: umowa, w ramach której w ramach systemu zorganizowanego przez przedsiębiorcę do sprzedaży na odległość produktów i/lub usług wykorzystywane są wyłącznie jedna lub więcej technik komunikacji na odległość aż do zawarcia umowy;

Technologia komunikacji zdalnej: środki, które można stosować do zawarcia umowy, bez konieczności, aby konsument i przedsiębiorca byli w tym samym miejscu w tym samym czasie.
Ogólne Warunki i Zasady: niniejsze Ogólne Warunki i Zasady przedsiębiorcy.

ARTYKUŁ 2 - TOŻSAMOŚĆ PRZEDSIĘBIORCY
Nazwa Firmy: Kowalczyk Moda
Email: info@kowalczykmoda.pl

ARTYKUŁ 3 - ZASTOSOWANIE

Niniejsze ogólne warunki i postanowienia mają zastosowanie do każdej oferty przedsiębiorcy oraz do każdego kontraktu na odległość i zamówienia zawartego między przedsiębiorcą a konsumentem.

Przed zawarciem umowy na odległość tekst niniejszych ogólnych warunków i postanowień będzie udostępniony konsumentowi. Jeśli jest to niemożliwe w rozsądnym terminie przed zawarciem umowy na odległość, zostanie wskazane, że ogólne warunki i postanowienia mogą być przeglądane u przedsiębiorcy i zostaną one przesłane bezpłatnie tak szybko, jak to możliwe na żądanie konsumenta.

Jeśli umowa na odległość zostanie zawarta drogą elektroniczną, pomimo wcześniejszego akapitu i przed zawarciem umowy na odległość, tekst niniejszych ogólnych warunków i postanowień może być udostępniony konsumentowi drogą elektroniczną w taki sposób, aby mógł być on czytany przez konsumenta i mógł być łatwo przechowywany na trwałym nośniku danych. Jeśli jest to niemożliwe w rozsądnym terminie przed zawarciem umowy na odległość, zostanie wskazane, gdzie ogólne warunki i postanowienia mogą być przeglądane drogą elektroniczną i że zostaną one przesłane bezpłatnie drogą elektroniczną lub w inny sposób na żądanie konsumenta.

W przypadku gdy obok niniejszych ogólnych warunków i postanowień mają zastosowanie także szczegółowe warunki i postanowienia dotyczące produktów lub usług, stosuje się odpowiednio drugi i trzeci akapit, a w przypadku sprzeczności ogólnych warunków i postanowień konsument zawsze może polegać na zastosowaniu postanowienia, które jest dla niego najkorzystniejsze.

Jeśli jedno lub więcej postanowień niniejszych ogólnych warunków i postanowień zostanie w jakimkolwiek czasie całkowicie lub częściowo unieważnione lub uchylone, pozostałość umowy i niniejsze warunki i postanowienia pozostaną w mocy, a dotknięte postanowienie zostanie niezwłocznie zastąpione postanowieniem, które w jak największym stopniu odpowiada oryginalnemu.

Sytuacje, które nie są uregulowane w niniejszych ogólnych warunkach i postanowieniach, powinny być oceniane "w duchu" niniejszych ogólnych warunków i postanowień.

Wszelkie wątpliwości dotyczące interpretacji lub treści jednego lub większej liczby postanowień naszych warunków i postanowień powinny być interpretowane "w duchu" niniejszych ogólnych warunków i postanowień.
ARTYKUŁ 4 - OFERTA

Jeśli oferta ma ograniczony okres ważności lub jest uzależniona od warunków, będzie to wyraźnie określone w ofercie.

Oferta jest bez zobowiązań. Przedsiębiorca ma prawo zmieniać i dostosowywać ofertę.

Oferta zawiera kompletny i dokładny opis oferowanych produktów i/lub usług. Opis jest wystarczająco szczegółowy, aby konsument mógł dokonać oceny oferty. Jeśli przedsiębiorca używa zdjęć, są one prawdziwą reprezentacją oferowanych produktów i/lub usług. Oczywiste błędy lub pomyłki w ofercie nie wiążą przedsiębiorcy.

Wszystkie zdjęcia i specyfikacje zawarte w ofercie mają charakter orientacyjny i nie mogą być podstawą do żądania odszkodowania ani rozwiązania umowy.

Zdjęcia produktów są prawdziwą reprezentacją oferowanych produktów. Przedsiębiorca nie może zagwarantować, że wyświetlane kolory odpowiadają dokładnie rzeczywistym kolorom produktów.

Każda oferta zawiera informacje, które jednoznacznie określają prawa i obowiązki związane z przyjęciem oferty przez konsumenta. Dotyczy to w szczególności:

cenę, wyłączając koszty odprawy celnej i VAT importowy. Dodatkowe koszty te będą ponoszone przez klienta. Usługi pocztowe i/lub kurierskie stosują specjalne rozwiązanie dotyczące usług pocztowych i kurierskich w zakresie importu. To rozwiązanie ma zastosowanie, jeśli towary są importowane do kraju UE przeznaczenia, co ma również zastosowanie w tym przypadku. Usługi pocztowe i/lub kurierskie pobierają VAT (czy to razem z pobieranymi kosztami odprawy celnej, czy osobno) od odbiorcy towarów;

ewentualne koszty wysyłki;

sposób zawarcia umowy i jakie czynności są do tego wymagane;

czy przysługuje prawo odstąpienia od umowy;

sposób płatności, dostawy i wykonania umowy;

okres przyjęcia oferty, lub okres, w którym przedsiębiorca gwarantuje cenę;

wysokość opłaty za komunikację na odległość, jeśli koszty korzystania z technologii komunikacji na odległość są obliczane na innej zasadzie niż standardowa stawka podstawowa za użyte środki komunikacji;

czy umowa jest archiwizowana po jej zawarciu, i jeśli tak, w jaki sposób może być skonsultowana przez konsumenta;

sposób, w jaki konsument przed zawarciem umowy może sprawdzić dane, które podał w kontekście umowy i w razie potrzeby je przywrócić;

jakie inne języki, oprócz niderlandzkiego, mogą być używane do zawarcia umowy;

kodeksy postępowania, którym przedsiębiorca podlega oraz sposób, w jaki konsument może elektronicznie zapoznać się z tymi kodeksami postępowania; oraz

minimalny czas trwania umowy na odległość w przypadku transakcji długoterminowych.

Opcjonalnie: dostępne rozmiary, kolory, rodzaje materiałów.
ARTYKUŁ 5 - UMOWA

Umowa jest zawierana, z zastrzeżeniem postanowień ustępu 4, w momencie akceptacji oferty przez konsumenta oraz spełnienia określonych warunków.

Jeśli konsument zaakceptował ofertę drogą elektroniczną, przedsiębiorca niezwłocznie potwierdzi otrzymanie akceptacji oferty drogą elektroniczną. Dopóki otrzymanie tej akceptacji nie zostało potwierdzone przez przedsiębiorcę, konsument może odstąpić od umowy.

Jeśli umowa jest zawierana drogą elektroniczną, przedsiębiorca podejmie odpowiednie środki techniczne i organizacyjne w celu zabezpieczenia elektronicznego transferu danych oraz zapewnienia bezpiecznego środowiska internetowego. Jeśli konsument może płacić drogą elektroniczną, przedsiębiorca podejmie odpowiednie środki bezpieczeństwa.

Przedsiębiorca może - w ramach przepisów prawnych - sprawdzić, czy konsument może spełnić swoje zobowiązania płatnicze, a także wszystkie te fakty i czynniki, które są istotne dla odpowiedzialnego zawarcia umowy na odległość. Jeśli na podstawie tej oceny przedsiębiorca ma uzasadnione powody do odmowy zawarcia umowy, ma prawo odmówić przyjęcia zamówienia lub żądania z uzasadnieniem lub dołączyć specjalne warunki do wykonania umowy.

Przedsiębiorca przekaże konsumentowi następujące informacje wraz z produktem lub usługą, na piśmie lub w sposób umożliwiający ich przechowywanie przez konsumenta w dostępny sposób na trwałym nośniku:

1. adres wizytowy siedziby przedsiębiorcy, gdzie konsument może zgłaszać reklamacje;

2. warunki, na jakich oraz sposób, w jaki konsument może skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, lub jasne oświadczenie dotyczące wyłączenia prawa odstąpienia;

3. informacje o gwarancjach i istniejącym serwisie posprzedażnym;

4. informacje wymienione w artykule 4, ustęp 3 niniejszych warunków, chyba że przedsiębiorca dostarczył te informacje konsumentowi przed zawarciem umowy;

5. wymagania dotyczące rozwiązania umowy, jeśli umowa ma czas trwania dłuższy niż jeden rok lub jest umową o czas nieoznaczony.

W przypadku transakcji długoterminowej postanowienie zawarte w poprzednim ustępie stosuje się tylko do pierwszej dostawy.

Każda umowa jest zawierana pod warunkiem zawieszenia wystarczalności dostępności odpowiednich produktów.
ARTYKUŁ 6 – PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

Przy zakupie produktów konsument ma możliwość odstąpienia od umowy bez podania przyczyny w ciągu 14 dni. Okres odstąpienia rozpoczyna się następnego dnia po otrzymaniu produktu przez konsumenta lub przez uprzednio wyznaczonego przez niego przedstawiciela, znanego przedsiębiorcy.

W czasie okresu odstąpienia konsument będzie obchodzić się z produktem i opakowaniem starannie. Rozpakuje lub użyje produktu tylko w tyle, ile jest to konieczne do oceny, czy chce zachować produkt. Jeśli korzysta z prawa odstąpienia, zwróci produkt przedsiębiorcy ze wszystkimi dostarczonymi akcesoriami i - jeśli to możliwe - w oryginalnym stanie i opakowaniu, zgodnie z rozsądnymi i klarownymi instrukcjami przedsiębiorcy.

Jeśli konsument chce skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, jest zobowiązany do poinformowania o tym przedsiębiorcy w ciągu 14 dni od otrzymania produktu. Konsument musi to zrobić za pomocą pisemnej wiadomości/e-maila. Po zgłoszeniu chęci skorzystania z prawa odstąpienia, konsument musi zwrócić produkt w ciągu 14 dni. Konsument musi udowodnić, że zwrócił dostarczone towary na czas, na przykład za pomocą dowodu nadania przesyłki.

Jeśli po upływie okresów wymienionych w ustępach 2 i 3 konsument nie zgłosi, że chce skorzystać z prawa odstąpienia, lub nie zwróci produktu przedsiębiorcy, zakup jest faktem.

ARTYKUŁ 7 - KOSZTY ZWIĄZANE Z ODSTĄPIENIEM OD UMOWY

Jeśli konsument korzysta z prawa odstąpienia od umowy, koszty zwrotu produktów ponosi konsument.

Jeśli konsument zapłacił jakąś kwotę, przedsiębiorca zwróci tę kwotę jak najszybciej, ale nie później niż w ciągu 14 dni od odstąpienia od umowy. Warunkiem jest, że produkt został już otrzymany z powrotem przez sprzedawcę internetowego lub że można dostarczyć ostateczny dowód pełnego zwrotu.
ARTYKUŁ 8 - WYŁĄCZENIE PRAWA DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

Przedsiębiorca może wyłączyć prawo konsumenta do odstąpienia od umowy dla produktów, jak opisano w ustępach 2 i 3. Wyłączenie prawa do odstąpienia od umowy stosuje się tylko wtedy, gdy przedsiębiorca wyraźnie o tym poinformował w ofercie, przynajmniej przed zawarciem umowy.

Wyłączenie prawa do odstąpienia od umowy jest możliwe tylko dla produktów:

1. które zostały wykonane przez przedsiębiorcę zgodnie z indywidualnymi specyfikacjami konsumenta;

2. które są wyraźnie personalne;

3. które z natury nie mogą zostać zwrócone;

4. które mogą ulec pogorszeniu lub starzeniu się szybko;

5. których cena podlega wahaniom na rynku finansowym, na które przedsiębiorca nie ma wpływu;

6. dla luźnych gazet i czasopism;

7. dla nagrań dźwiękowych, wideo oraz oprogramowania komputerowego, których konsument otworzył opakowanie;

8. dla produktów higienicznych, których konsument otworzył opakowanie.

Wyłączenie prawa do odstąpienia od umowy jest możliwe tylko dla usług:

1. dotyczących zakwaterowania, transportu, działalności restauracyjnej lub aktywności rekreacyjnych, które mają być wykonane w określonym terminie lub przez określony okres;

2. których wykonanie rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem okresu odstąpienia;

3. dotyczących zakładów bukmacherskich i loterii.
ARTYKUŁ 9 - CENA

Zastrzegam sobie prawo do zmiany cen oferowanych produktów i/lub usług w okresie ważności podanym w ofercie, również w wyniku zmian stawek VAT.

Pomimo powyższego ustępu, przedsiębiorca może oferować produkty lub usługi o zmiennych cenach, których ceny podlegają wahaniom na rynku finansowym, na które przedsiębiorca nie ma wpływu. Odpowiedzialność za wahania oraz fakt, że podane ceny są cenami docelowymi, są określone w ofercie.

Podwyżki cen w ciągu 3 miesięcy po zawarciu umowy są dopuszczalne tylko w przypadku, gdy są one wynikiem przepisów prawnych.

Podwyżki cen od 3 miesięcy po zawarciu umowy są dopuszczalne tylko w przypadku, gdy przedsiębiorca to zastrzegł i:

1. są one wynikiem przepisów prawnych; lub

2. konsument ma prawo do odstąpienia od umowy z dniem wejścia w życie podwyżki cen.

Zgodnie z art. 5(1) ustawy o podatku od towarów i usług z 1968 roku, miejsce dostawy odbywa się w kraju, w którym rozpoczyna się transport. W tym przypadku dostawa ta odbywa się poza UE. W związku z tym, usługa pocztowa lub kurierska pobierze od klienta VAT importowy lub koszty odprawy celnej. W związku z tym przedsiębiorca nie pobiera VAT.

Wszystkie ceny podlegają błędom drukarskim i literowym. Nie ponosimy odpowiedzialności za konsekwencje błędów drukarskich i literowych. W przypadku błędów drukarskich i literowych przedsiębiorca nie jest zobowiązany do dostarczenia produktu w nieprawidłowej cenie.
ARTYKUŁ 10 - ZGODNOŚĆ I GWARANCJA

Przedsiębiorca gwarantuje, że produkty i/lub usługi są zgodne z umową, specyfikacjami podanymi w ofercie, oraz spełniają rozsądne wymagania dotyczące niezawodności i/lub użyteczności oraz obowiązujące przepisy prawne obowiązujące w dniu zawarcia umowy i/lub regulacje rządowe. W przypadku uzgodnienia, przedsiębiorca gwarantuje również, że produkt nadaje się do użytku innych niż normalny.

Gwarancja udzielona przez przedsiębiorcę, producenta lub importera nie wpływa na prawa i roszczenia prawne, które konsument może zgłaszać przeciwko przedsiębiorcy na podstawie umowy.

Wszelkie wady lub nieprawidłowo dostarczone produkty muszą być zgłoszone przedsiębiorcy na piśmie w ciągu 14 dni od dostawy. Produkty muszą być zwrócone w oryginalnym opakowaniu i w nowym stanie.

Okres gwarancji przedsiębiorcy odpowiada okresowi gwarancji producenta. Jednakże przedsiębiorca nie ponosi odpowiedzialności za ostateczne dostosowanie produktów do każdego indywidualnego zastosowania przez konsumenta, ani za jakiekolwiek porady dotyczące użytkowania lub zastosowania produktów.

Gwarancja nie obejmuje przypadków, gdy:

Konsument dokonał samodzielnej naprawy i/lub edycji dostarczonych produktów lub zlecił ich naprawę i/lub edycję osobom trzecim;
Dostarczone produkty były wystawione na nietypowe warunki lub w inny sposób były niewłaściwie traktowane lub sprzeczne z instrukcjami przedsiębiorcy i/lub były traktowane niezgodnie z opakowaniem;
Wada jest całkowicie lub częściowo wynikiem przepisów, które rząd narzucił lub narzuci w odniesieniu do charakteru lub jakości użytych materiałów.
ARTYKUŁ 11 - DANE OSOBOWE

Twoje przekazanie danych osobowych za pośrednictwem sklepu podlega naszej Polityce Prywatności. Aby przejrzeć naszą politykę prywatności, kliknij tutaj.

ARTYKUŁ 12 - BŁĘDY, NIEDOKŁADNOŚCI I POMINIĘCIA

Okazjonalnie na naszej stronie lub w usłudze może znajdować się informacje zawierające błędy drukarskie, niedokładności lub pominięcia dotyczące opisów produktów, cen, promocji, ofert, opłat za wysyłkę produktów, czasów tranzytu i dostępności. Zastrzegamy sobie prawo do korekty wszelkich błędów, niedokładności lub pominięć oraz do zmiany lub aktualizacji informacji lub anulowania zamówień, jeśli jakiekolwiek informacje w usłudze lub na powiązanej stronie internetowej są nieprawidłowe w dowolnym momencie bez wcześniejszego zawiadomienia (w tym po złożeniu zamówienia). Nie ponosimy odpowiedzialności za aktualizację, zmianę ani wyjaśnienie informacji w usłudze ani na powiązanej stronie internetowej, w tym informacji dotyczących cen, z wyjątkiem przypadków wymaganych przez prawo. Brak określonej daty aktualizacji lub odświeżenia w usłudze lub na powiązanej stronie internetowej nie powinien być traktowany jako wskazanie, że wszystkie informacje w usłudze lub na powiązanej stronie internetowej zostały zmodyfikowane lub zaktualizowane.

ARTYKUŁ 13 - ZMIANY W REGULAMINIE USŁUG

Możesz sprawdzić najnowszą wersję Regulaminu Usług w dowolnym momencie na tej stronie. Zastrzegamy sobie prawo do aktualizacji, zmiany lub zastąpienia dowolnej części tych Warunków Usług przez zamieszczanie aktualizacji i zmian na naszej stronie internetowej. Twoim obowiązkiem jest regularne sprawdzanie naszej strony internetowej w poszukiwaniu zmian. Twoje dalsze korzystanie z naszej strony internetowej lub usługi po opublikowaniu zmian w tych Warunkach Usług oznacza akceptację tych zmian.